تعبیر خواب حرف ک


کیف

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

کیف معرف ظرفیتی است که در مقابل مسائل زندگی دارا هستیم و کسی از آن آگاه نیست. یکی ظرفیت مقام و جاه را ندارد . دیگری ظرفیت پول را ندارد و با لاخره کسی هم هست که ظرفت محبت را ندارد و الله اعلم.

آنلی بیتون میگوید :

۱ـدیدن کیف پول در خواب ، علامت آن است که در به نتیجه رساندن وظایف خود ، دقت کافی به خرج می دهید .

۲ـ دیدن کیف پول کهنه و قدیمی در خواب ، علامت آن است که به کارهای سخت و دشوار دست خواهید زد .

۳ـ اگر خواب ببینید در کیف پولتان پر از الماس و اسکناسهای نو است ، علامت آن است که معاشرینی خواهید داشت که شعارشان در زندگی (((دمی خوش است))) می باشد و عشقهای لطیف ، دنیا را برایتان مکانی زیبا جلوه خواهد داد .


کابوس

دیدن کابوسهای ترسناک ، نشانة آن است که در حرفه و شغل خو شکست خواهید خورد . اگر زن جوانی کابوسهای ترسناک ببیند ، نشانة آن است که در زندگی نومید و مأیوس خواهد شد . و طعم تلخ تحقیرهایی ناشایست را خواهد چشید .


کیسه

محمد بن سیرین گوید :

اگر بیند کیسه درم و دینار یافت، دلیل است به قدر آن معیشت و روزی بر وی فراخ شود. اگر کیسه را تهی بیند، تاویل به خلاف این است و بعضی گویند اجلش نزدیک است.

جابر مغربی گوید :

اگر درخواب کیسه خود را دریده بیند، دلیل است راز او آشکار شود. اگر دید کیسه دریده را دوخت، دلیل که رازش پوشیده بماند.

ابراهیم کرمانی گوید :

اگر بیند کیسه با درم ضایع شد، دلیل است کسی آن را پند دهد و نشنود. اگر بیند کیسه او گشوده بود و درم ها بریخت، دلیل است از خصومت برهد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید :

دیدن کیسه تهی در خواب بر سه وجه است.

اول: تن مردم (تن آدمی).

دوم: راز پنهان.

سوم: درویشی (فقر و درماندگی).

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

کیسه در خواب تعبیر خاصی ندارد مگر این که چیزی درون آن باشدکه تعبیرش نسبت به محتوای آن تغییر می کند . معبران قدیمی درباره کیسه پول زیاد نوشته اند ولی امروز کیسه پول متداول نیست. اگر در خواب بینید کیسه ای پاره همراه دارید راز شما فاش می شود . اگر ببینید کیسه ای دارید که سوراخ آن رفو شده است آبرو و نام نیک خود را به زحمت حفظ می کنید . کیسه سوراخ بیماری است از ضرر و زیان نیز خبر می دهد.

کیسگر

محمد بن سیرین گوید : دیدن کیسگر به خواب و خوردن آن، دلیل غم و اندوه است. اگر بیند کسی کیسگری به وی داد، دلیل است غمی به وی رساند وخوردن کیسگر به خواب چیزی نباشد.

کهربا

محمد بن سیرین گوید : دیدن کهربا در خواب، دلیل بیماری است. اگر بیند کهربای بسیار داشت، دلیل که به رنج و سختی منفعت پدید آید.

کوه

حضرت دانیال گوید :

اگر کسی درخواب خود را بر سر کوهی بیند، دلیل است در پناه بزرگی رود. اگر بیند کوه از جای برکند، دلیل که بزرگی را قهر کند. اگر بیند در کوهی مُقام بساخت، دلیل که مقرب پادشاه شود.

محمد بن سیرین گوید :

اگر بیندبر سر کوهی بانگ نماز گفت یا نماز کرد، دلیل است کارش بالا گیرد. اگر دید که بر دامن کوهی مقام نمود و بیفتاد، دلیل غم است.

جابر مغربی گوید :

اگر بیند کوهی بجنبد، دلیل که بزرگی از آن دیار رنجور شود. اگر بیند کوهی می کند و بر وی آسان است، دلیل که کسی چیزی به وی دهد. اگر بیند بر کوه قاف نشسته است، دلیل است اجلش نزدیک بود. اگر در خواب خود را به کوه طور بیند، دلیل است معتقد پادشاه شود. اگر بر کوه لسان بیند، دلیل است با علما صحبت دارد. اگر بیند در کوهی شد، دلیل است در زندانش نمایند یا بمیرد. اگر دید در کوه سوراخی بود و در آنجا رفت، دلیل که از راز پادشاه آگاه شود. اگر بیند که از کوه سنگ برمی گرفت و از هر جا که بود می انداخت، دلیل که نامه های پراکنده نویسد. اگر بیند از کوه یفتاد، دلیل است مرادش برنیابد. اگر بیند نردبانی بسته بود از کچ و او بدان نردبان بر سرکوه رفت، دلیل است مرادش زود برآید. اگر نردبان را از گل و خشت بیند به تاویل نیکوتر است. اگر نردبان را از مس و برنج بیند، دلیل نامرادی است. اگر از آهن بیند، دلیل قوت است اگر بیند بر سر کوهی بلند ایستاده بود، دلیل است مقرب پادشاه شود.

حضرت امام جعفر صادق فرماید :

دیدن کوه در خواب بر پنج وجه است.

اول: پادشاهی.

دوم: دلیری.

سوم: ظفریافتن وپیروزی.

چهارم: بلندی و رفعت.

پنجم: رئیسی.

اگر ببیند نتوانست از کوه بالا برود، به مرادش نمى رسد.

محمد بن سیرین گوید :

دیدن کوه در خواب، دلیل مال بود که به حیله به دست آید. اگر بیندکه در کوه پنهان شد و راه بیرون آمدن نداشت، دلیل که او را به حیله در کاری اندازند و از آن کار به دشواری خلاصی یابد.

ابراهیم کرمانی گوید :

اگر بیند کوه می کند، دلیل که با مردم حیله کند. اگر بیند در کوهی است و بیرون نتوانست آمدن، دلیل که در کاری بماند و خلاصی نیابد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

همان طور که قبلا در چند مورد نوشته ام کلا چیزهائی که در زندگی روزانه ما بزرگ و دور از دسترس جلوه می کنند در خواب هایمان به صورت آیات عظیم خلقت و طبیعت ظاهر می گردند. مانند کوه آتشفشان، غول، سیل، صاعقه، گردباد و غیره . شخصیت هائی که دور از دسترس ما به نظر می آیند به صورت غول، دیوار و از این قبیل شکل می گیرند و حوادثی که و قوعشان بیرون از دایره قدرت و حیطه گمان و قیاس ما است و به شکل آیات طبیعی تجلی می نمایند که کوه یکی از شناخته ترین و قابل توجه ترین آن ها است. کوه یا کار بزرگ است یا شخصیت بزرگ و غیر قابل دسترس. تشخیص این که کوه در خواب دیده شده کام است با خود بیننده خواب می باشد چون خودش بهتر از معبر می داند درگیر چه حوادثی است. اگر در خواب ببینید از کوهی عظیم بالا می روید کاری بزرگ در دست می گیرید. اگر دیدید که از کوه به سختی و با رنج و زحمت بالا می روید کار شما دشوار خواهد بود و اگر آسان و سبک راه پیمائی می کنید به سهولت بر دشواری یا آن شخص دور از دسترس چیره می گردید. اگر دیدید بر قله کوهی ایستاده اید به اوج موفقیت می رسید که از آن بیشتر نباید انتظار داشته باشید. اگر دیدید از کوهی سر می خورید و پائین می آئید و خودتان نمی توانید خویشتن را کنترل کنید، سقوط می کنید و موقعیت خویش را از دست می دهید. اگر شما را پرت کردند و پائین افتادید شما را معزول می کنند. اگر دیدید در کوهی به غار پناه بردید امنیت می یابید یا مجهولی را می شکافید و رازی را کشف می کنید.

یوسف نبی علیه السلام گوید :

دیدن از کوه بالا رفتن عزت دولت باشد

دیدن از کوه به زیر آمدن زیادی غم باشد

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ اگر دختری خواب ببیند به همراه پسر عمو و برادر مردة خود از کوهی بالا می رود ، علامت آن است که دگرگونیهایی باعث می شود زندگی او بهتر شود . اما اگر در خواب احساس کند دیگر نمی تواند از کوه بالا برود ، علامت آن است که از رسیدن به مقام ممتازی که آرزو دارد مأیوس خواهد شد .

۲ـ اگر خواب ببینید از کوهی سر سبز بالا می روید ، نشانة آن است که بزودی به ثروت و مقامی ارجمند دست خواهید یافت .

۳ـ اگر خواب ببینید از کوهی سنگی بالا می روید موفق نمی شوید به قلة آن برسی ، نشانة آن است که اگر بر ضعفهای روحی خود غلبه یابید می توانید موانع را از جلوی راه خود بر دارید .

۴ـ اگر خواب ببینید به هنگام صعود از کوه از صخره ای با پایین پرت می شوید و در همین زمان از خواب بپرید ، علامت آن است که هنگامی که احساس می کنید زندگی دلسرد کننده است ، تغییرات امید وار کننده ای در زندگیتان روی خواهد داد .

کوله پشتی

آنلی بیتون میگوید :

دیدن کوله پشتی در خواب ، نشانة آن است که به لذتی بزرگ دور از جمع دوستان دست می یابید . اگر زنی در خواب کوله پشتی کهنه و پاره پاره ای ببیند ، نشانة آن است که به فقر و تنگدستی دچار خواهد شد .

کوکو

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : کوکو تعبیر دیگر ماکولات را دارد و خوب است و به نعمت و روزی تعبیر می شود. کوکو را از تخم مرغ و سبزی یا سیب زمینی تهیه می کنند که همه اینها خوب هستند و تعبیر نیکو دارند.


کوکب

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : کوکب گل غم و ناکامی است چون گل پائیزی است. زنبق نیز همین تعبیر را دارد که در حرف (ز) نوشته.همین طور اختر . چنانچه در خواب ببینید که در باغچه خانه خود کوکب دارید غمین و اندوهگین می شوید . همین تعبیر هست اگر کوکب به کسی بدهید یا از او بگیرید


کوفته

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : کوفته نیز مانند کوکو از غذاهای خوب است که به نعمت و روزی تعبیر می شود به شرطی که ترخون و مرزه و سبزی های تند و تلخ نداشته باشد. ترشی و چاشنی و رنگ بد آن نیز تعبیر را تغییر می دهد و غم و رنج می آورد.


کوشک

محمد بن سیرین گوید :

اگر بیند در کوشکی رفت، دلیل مال و خواسته است. خاصه آن کوشک را از خشت خام و گِل ساخته بیند. اگر کوشک را از گچ و آجر و سنگ ساخته بیند، دلیل مال است اما دردین نقصان بود.

ابراهیم کرمانی گوید :

اگر در خواب بیند کوشک او خراب شد، دلیل بر تلف مال است. اگر بیند آتش در کوشک افتاد، دلیل است پادشاه مال او مصادره کند.

حضرت امام جعفر صادق فرماید :

دیدن کوشک در خواب هفت وجه است.

اول: نعمت.

دوم: ولایت و فرمانروایی.

سوم: مرتبت و منزلت.

چهارم: ریاست.

پنجم: بزرگواری.

ششم: پادشاهی.

هفتم: آرامش کاری (آرامش و آسایش).



صفحه قبل 1 صفحه بعد